Metrics voor Hotel Performance

Bezettingsgraad en ADR (gemiddelde kamerprijs) vormen samen met REVPAR altijd de basis in rapporten en onderzoeken naar de performance van hotels. Maar om een beter inzicht te krijgen in de (toekomstige) winstgevendheid, de distributie en de effectiviteit van de marketing activiteiten van het hotel, zijn andere metrics nodig. In dit artikel 6 willekeurige voorbeelden van metrics die meer inzicht geven in de performance van het hotel en haar marketingactiviteiten.

Populairste Artikelen Hotelierfocus.nl 2011

POPULAIRSTE ARTIKELEN IN 2011. Hierbij een overzicht van de top 25 populairste artikelen op Hotelierfocus.nl in 2011. De belangrijkste keywords en thema's van het jaar...

Hotel Reputation Management: Omgaan met klachten en reviews

Alle gasten met een goed gevoel laten vertrekken zou natuurlijk altijd al de hoogste prioriteit van bedrijven in de gastvrijheidbranche moeten zijn. De ontwikkelingen van online reviewwebsites en andere social media hebben deze prioriteit nog maar eens benadrukt en geleid tot een nieuwe fancy term: Online Reputation Management. Lucy van Alphen (A-Sense Hospitality / AVA Hotel Athene) en Caroline Receveur (Mint Hotel Amsterdam) geven hun opinie over het omgaan met klachten en online reviews.

Het Belang van Underselling voor Hotels

Waar hotels vroeger relatief gemakkelijk konden wegkomen met het oversellen van hun product, lijkt het undersellen nu meer dan ooit de manier naar succes. Oversellen wordt direct afgestraft, terwijl underselling kan worden beloond met hoge review scores.

Lancering Hotel Finder en focus op Google Recensies

De lancering van Google Hotel Finder in de VS geeft een duidelijk signaal aan hotel marketeers dat Google binnenkort een nog belangrijker distributie- en marketingkanaal voor hotels kan worden. De introductie van social network Google +, de nieuwe focus op recensies in Google Places en de optie om de kamerprijzen van aanbieders in een split second te vergelijken, maakt van Google een interessant startpunt voor het kiezen en boeken van hotels.

Commercialisering van Hotel Review Websites

Vorige week werd in een artikel een positieve ontwikkeling rondom Tripadvisor aangestipt. Ze hebben de laatste tijd een aantal aanpassingen doorgevoerd om de betrouwbaarheid van recensies te verhogen. Hoe paradoxaal het ook klinkt, naast het verhogen van de betrouwbaarheid wordt de website ook in een hoog tempo gecommercialiseerd. En dit is voor de hotels natuurlijk een minder gunstige ontwikkeling...

Tripadvisor werkt aan Betrouwbaarheid

Recensie websites zoals Tripadvisor hebben één groot nadeel: recensies kunnen anoniem worden geplaatst. Dit maakt het systeem natuurlijk fraudegevoelig. Concurrerende hotels zouden slechte recensies over elkaar kunnen schrijven of fantastische beoordelingen geven over hun eigen hotels. Natuurlijk realiseert Tripadvisor dit zich ook en voert daarom geleidelijk een aantal kleine aanpassingen door om de betrouwbaarheid van de website te verhogen.

Hotels en Boekingsites, nu ook een strijd op Social Media

In een aantal eerder verschenen artikelen waren we al ingegaan op de verstoorde relatie tussen hotels en boekingsites. Veel hotels zijn afhankelijk geraakt van de boekingsites. Één van de 6 tips die we gaven om (op lange termijn) meer directe boekingen te realiseren, is het gebruik van social media. Maar de boekingsites zien natuurlijk ook de mogelijkheden van social media. Als hotels zich niet pro-actief gaan opstellen, zullen ze ook op de social media directe boekingen verliezen aan derde partijen.

Een Boost voor de Teamspirit! – Hans Vugts

Voor de jaarlijkse Dutch Hotel Award zijn nog 3 hotels in de race: Townhouse Hotel Maastricht, Postillion Hotel Bunnik en Casa 400 Hotel Amsterdam. Hans Vugts, een van de vaste panelleden van Hotelierfocus.nl én General Manager van het Casa 400 Hotel vertelt wat de deelname en de finaleplaats bij de Dutch Hotel Award met het hotel doet.

25 Hotel Marketing Tips voor 2011

In dit artikel leest u 25 hotel marketing tips voor het nieuwe jaar. Natuurlijk is er veel aandacht voor internet marketing. Maar hotels moeten zich nu ook meer dan ooit concentreren op de basis van marketing. Hoe kan je waarde bieden aan de gasten? De afgelopen jaren is er te veel geconcurreerd op prijs en lijkt de relatie tussen hotels en boekingsites uit balans te zijn geraakt. In 2011 zullen hotels voornamelijk gefocust zijn op het stimuleren van directe reserveringen.