Overtuig gasten om direct te boeken bij uw hotel

Een drankje bij aankomst, gratis gebruik van de minibar of een upgrade naar een betere kamer. Allemaal manieren om de gast te overtuigen om direct bij uw hotel te boeken in plaats van een reservering bij een OTA te maken...

Online Marketing Update februari 2014

Dit artikel geeft een overzicht van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online hotel marketing. In deze update aandacht voor mobiel inchecken, social media als klantenservicetool en AirBnB als OTA voor hotels.

De invloed van online reviews op het beslissingsproces

Onderzoeksbureau PhoCusWright heeft een rapport uitgebracht om de invloed van online reviews op het beslissingsproces in kaart te brengen. De resultaten van het onderzoek laten zien dat een goede online reputatie onmisbaar is voor hotels. Meer dan de helft van de respondenten (53%) geeft aan pas te gaan boeken a

De opkomst van het particuliere aanbod

Het kleinschalige particulier aanbod stijgt. Er is een toename van het het aantal Bed & Breakfast en ook kamerverhuur en huisruil komen steeds vaker voor. Wat zijn de gevolgen voor de hoteliers?

Directe Boekingen Realiseren Via Tripadvisor

Met de nieuwe innovatieve toepassing TripConnect™ kunnen hotels direct boekingen genereren via de website van TripAdvisor®. Hotels kunnen de beschikbaarheid en daarbij behorende prijzen van hun kamers zichtbaar maken op de grootste reiswebsite ter wereld. Door middel van deze nieuwe tool kunnen de kleinere hoteliers op gelijke voet concurreren met grote hotelketens en flink besparen op commissiekosten van boekingswebsites.

Hoe Hoteliers pindakaas zouden verkopen

Volgende maand verschijnt op Hotelierfocus.nl een artikel over de Choice Paradox. Het idee dat "hoe meer opties of keuzes worden aangeboden, hoe beter het...

Opinie Hotel Marketing Ontwikkelingen

Drie vragen over hotelmarketing ontwikkelingen aan drie hoteliers. Rene Wildeman (GM Hotel Amsterdam – De Roode Leeuw), Bart Blikman (GM Carlton President Hotel) en Lucy van Alphen (A-Sense Hospitality) geven hun opinie over recensiewidgets, mobile (apps) en besteding van het marketing budget.

Relevantie is Key in de E-mail Marketing Strategie van Hampshire Hotels

Hampshire Hotels maakte begin dit jaar een grote verandering door op het gebied van e-mailmarketing. De hotelgroep, bestaande uit 90 hotels in de Benelux, stond voor de uitdaging om de moordende concurrentie aan te gaan met andere ketens, maar ook met Online Travel Agencies (OTA’s). Hoe zorg je dat je opvalt, je onderscheidt en dat je nieuwsbrief uiteindelijk leidt tot meer omzet? Ewoud Frielink, E-Commerce Executive van Hampshire Hotels, geeft een kijkje in de keuken.

Het ultieme doel van een hotel

Wat is het ultieme doel van uw hotel? Vaak wordt in termen van gastvrijheid en hospitality gesproken. Daarnaast wordt ook vaker duurzaam ondernemen en maatschappelijk verantwoord ondernemen genoemd. Tenzij uw hotel onder een stichting valt of hotelier spelen een hobby is, heeft u echter maar 1 ultiem doel: het creëren van winst.

Bartering – Handige ‘Tool’ voor Hotels

Bij een barter-overeenkomst betaalt het hotel haar leveranciers en/of andere stakeholders ‘in natura’ (hotelovernachtingen, vergaderarrangementen etc). Vooral in periodes met een lage bezettingsgraad, waarin de kamers / vergaderzalen toch niet zouden worden verhuurd, is een barter-overeenkomst een zeer aantrekkelijk alternatief. Bovendien draagt het ook bij aan een gezondere cashflow.