Google Analytics voor Hotels

Veel hotels gebruiken een programma als Google Analytics om de bezoeken aan hun website te meten. Maar gebeurt er ook wat met de bijgehouden statistieken?

Social media: Gasten (her)kennen

De social media stunt van KLM in december 2010 is al op een aantal presentaties en congressen voorbij gekomen. Waar veel bedrijven social media vooral gebruiken om informatie en aanbiedingen te 'pushen', laat KLM zien hoe social media óók toegepast kan worden.

Hotelprijs Index: Europa Stijgt, Daling Nederland

Uit de Hotelprijs Index van Trivago blijkt dat reizigers in Europese steden deze maand zes procent meer voor een nacht betalen dan een maand eerder. In Nederland kost een overnachting in een standaard tweepersoonskamer gemiddeld 106 euro, een daling van vier procent ten opzichte van november (110 euro).

Te veel focus op Bezettingsgraad

Het valt op dat veel hotelmanagers en hospitality-consultants de ‘bezettingsgraad’ als het belangrijkste cijfer zien voor het meten van succes. Zowel bezettingsgraad als kamerprijs zijn interessante factoren om het succes te analyseren, maar het is juist de interactie tussen deze twee variabelen die het belangrijkst is: REVPAR.

Hotels: Claim uw plaats op Google Places

Wat is Google Maps / Google Places precies en waarom is het belangrijk voor hotels hier goed op te staan? Het aanmaken van een profiel op Google Places zorgt voor een grotere zichtbaarheid bij zoekopdrachten in Google.

KHN gaat misbruik Google Maps aanpakken

Zonder dat hotels- of hotelketens hiervan op de hoogte zijn blijkt Google Maps, ten koste van hoteliers, in een aantal gevallen misbruikt te worden...

Maak uw Website en Twitter persoonlijker

In de hospitality industrie hoort het personeel een belangrijke functie te vervullen. Veel gasten willen echter meer dan alleen een een goede accommodatie, zij willen ook goede en persoonlijke service van het hotelpersoneel. Hoe kan het dat dit aspect zo weinig aandacht krijgt bij de marketing communicatie van de hotels?

Hoe Hotels Google Alerts kunnen gebruiken

Google biedt een handige tool om de online aanwezigheid van uw hotel (en uw concurrenten) in de gaten te houden: Google Alerts. Gebruikers van deze tool geven bepaalde zoekwoorden of zinsdelen (bv. "Hotel X Amsterdam") op aan Google en ontvangen vervolgens dagelijks of wekelijks per email een overzicht van door google nieuwe geïndexeerde pagina's die een van de opgegeven zoekwoorden of zinsdelen bevatten.

Hotels mogen Internet gratis aanbieden

Vanochtend heeft de OPTA aangekondigd dat zes hotels die internet via wifi aanbieden, zich niet hoeven te registreren als openbare telecomaanbieder. Koninklijke Horeca Nederland (KHN)...

Richtlijnen voor Loyaliteitsprogramma’s (deel 2)

Recent is een wetenschappelijk rapport verschenen met richtlijnen voor een succesvol loyaliteitsprogramma voor hotels. De onderzoekers hebben deze richtlijnen onder meer gebaseerd op theorieën over consumentengedrag.