Hotels: Claim uw plaats op Google Places

Wat is Google Maps / Google Places precies en waarom is het belangrijk voor hotels hier goed op te staan? Het aanmaken van een profiel op Google Places zorgt voor een grotere zichtbaarheid bij zoekopdrachten in Google.

KHN gaat misbruik Google Maps aanpakken

Zonder dat hotels- of hotelketens hiervan op de hoogte zijn blijkt Google Maps, ten koste van hoteliers, in een aantal gevallen misbruikt te worden...

Hoe Nederlandse Hotels Twitteren

HF Research heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van Twitter door Nederlandse hotels. Naar aanleiding van een aantal persberichten waarin werd vermeld dat Nederlandse hotels massaal aan het twitteren zijn, was het tijd voor een onderzoek naar het daadwerkelijke twittergedrag van deze hotels.

Maak uw Website en Twitter persoonlijker

In de hospitality industrie hoort het personeel een belangrijke functie te vervullen. Veel gasten willen echter meer dan alleen een een goede accommodatie, zij willen ook goede en persoonlijke service van het hotelpersoneel. Hoe kan het dat dit aspect zo weinig aandacht krijgt bij de marketing communicatie van de hotels?

Hoe Hotels Google Alerts kunnen gebruiken

Google biedt een handige tool om de online aanwezigheid van uw hotel (en uw concurrenten) in de gaten te houden: Google Alerts. Gebruikers van deze tool geven bepaalde zoekwoorden of zinsdelen (bv. "Hotel X Amsterdam") op aan Google en ontvangen vervolgens dagelijks of wekelijks per email een overzicht van door google nieuwe geïndexeerde pagina's die een van de opgegeven zoekwoorden of zinsdelen bevatten.

Hotels mogen Internet gratis aanbieden

Vanochtend heeft de OPTA aangekondigd dat zes hotels die internet via wifi aanbieden, zich niet hoeven te registreren als openbare telecomaanbieder. Koninklijke Horeca Nederland (KHN)...

Richtlijnen voor Loyaliteitsprogramma’s (deel 2)

Recent is een wetenschappelijk rapport verschenen met richtlijnen voor een succesvol loyaliteitsprogramma voor hotels. De onderzoekers hebben deze richtlijnen onder meer gebaseerd op theorieën over consumentengedrag.

Richtlijnen voor Loyaliteitsprogramma’s

Recent is een wetenschappelijk rapport verschenen met richtlijnen voor een succesvol loyaliteitsprogramma voor hotels. De onderzoekers hebben deze richtlijnen onder meer gebaseerd op theorieën over consumenten-gedrag. In dit artikel leest u de eerste 5 richtlijnen.

Creatieve Samenwerkingen voor Hotels

Hoteliers zullen creatief moeten denken als de reguliere sales‐ en marketingkanalen niet genoeg klanten opleveren. Een aantal bijzondere vormen van samenwerking zullen in dit artikel kort worden aangestipt. Behandeld worden partnerprogramma's, samenwerkingen met leveranciers, evenementen en reisgidsen.

Variabel Loon en Bonusschema’s voor Hotelpersoneel

In een aantal landen, waaronder de Verenigde Staten, Engeland en Australië, wordt er al vaak gebruik gemaakt van speciale bonusregelingen voor personeel. Het personeel krijgt een lager vast maandsalaris maar kan op basis van bepaalde criteria extra verdienen.