‘Gratis’ Advertenties op Hotelreserveringswebsites

Een nieuw wetenschappelijk onderzoek van het gerenommeerde Cornell University heeft wederom uitgewezen dat er een zogenaamd ‘billboard effect’ bestaat bij hotelreserveringswebites. Dit houdt in dat de aanwezigheid van een hotel op een hotelreserveringswebsite (bijv. Expedia) ook leidt tot meer rechtstreekse reserveringen.

Personeelsmanagement – Hans Vugts

Vorig jaar verhuisde Casa 400 Hotel Amsterdam naar een nieuw gebouw. Directeur Hans Vugts heeft toen ook een vrijwel compleet nieuw (management) team samengesteld. Voor Hotelierfocus.nl vertelt hij over een aantal aspecten van het personeelsmanagement bij Casa 400.

Hotels van Accommodatie en Services, naar Experience

Door het centraal stellen van de experience voor de gast, in plaats van te denken in termen van accommodatie en service, kan een hotel zich beter onderscheiden van de concurrentie.

Wat maakt jouw Hotel uniek?

Op Hotels.nl: 271 hotels in Amsterdam. Op Booking.com: 40 hotels op Texel. Op Zoover.nl: 881 hotels in Limburg. Gasten hebben de grootste keuze. Ze kunnen de keuze enigszins beperken door te selecteren op prijs, faciliteiten, locaties of een aantal sterren, maar nog blijft er een groot aantal hotels over.

Creatieve, Inspirerende en Innovatieve Hotels

We hebben een lijst samengesteld van Nederlandse hotels en hotelketens die zich onderscheiden door innovaties, unieke concepten of creatieve marketing. Deze 'inspiratie lijst' zal continu worden bijgewerkt.

Van Terugkerende Gasten, naar Loyale Gasten

Is er een verschil tussen terugkerende gasten en loyale gasten? Zeker: een niet-loyale gast kan regelmatig terugkeren naar hetzelfde hotel, omdat het hotel toevallig de laagste prijs aanbiedt. Maar zodra een concurrerende hotel een betere prijs aanbiedt, zal deze gast van hotel switchen. Een loyale gast zou in zo’n situatie niet naar een ander hotel overstappen.

Hans Vugts en Eline Gerdes (Casa 400) op Hotelierfocus.nl

Vanaf volgende maand zullen een aantal pro-actieve hoteliers bijdrages gaan leveren op Hotelierfocus.nl. In de vorm van artikelen, opinies en (video)interviews zullen zij hun visie geven op verschillende aspecten van de hotellerie. Vandaag een korte video-introductie van Hans Vugts  (General Manager) en Eline Gerdes (Marketing Executive) van het innovatieve Casa 400 Hotel in Amsterdam.

Google Analytics voor Hotels

Veel hotels gebruiken een programma als Google Analytics om de bezoeken aan hun website te meten. Maar gebeurt er ook wat met de bijgehouden statistieken?

Hotels Actiever en Interactiever op Twitter

HF Research heeft voor de tweede keer een onderzoek naar het twittergedrag van Nederlandse hotels gedaan. Hotels lijken veel actiever en ook interactiever te zijn geworden op Twitter.

Hotels zitten niet in de Hotel Business

In 1960 verscheen in de Harvard Business Review misschien wel het meest bekende marketing artikel ooit: Marketing Myopia van Theodore Levitt. In dit artikel legt Levitt uit dat veel bedrijven hun markt te beperkt zien en niet begrijpen welke behoeften van de consumenten ze eigenlijk vervullen. Dit lijkt nu meer dan ooit van toepassing op de hotelbranche.