Commercialisering van Hotel Review Websites

Vorige week werd in een artikel een positieve ontwikkeling rondom Tripadvisor aangestipt. Ze hebben de laatste tijd een aantal aanpassingen doorgevoerd om de betrouwbaarheid van recensies te verhogen. Hoe paradoxaal het ook klinkt, naast het verhogen van de betrouwbaarheid wordt de website ook in een hoog tempo gecommercialiseerd. En dit is voor de hotels natuurlijk een minder gunstige ontwikkeling...

Tripadvisor werkt aan Betrouwbaarheid

Recensie websites zoals Tripadvisor hebben één groot nadeel: recensies kunnen anoniem worden geplaatst. Dit maakt het systeem natuurlijk fraudegevoelig. Concurrerende hotels zouden slechte recensies over elkaar kunnen schrijven of fantastische beoordelingen geven over hun eigen hotels. Natuurlijk realiseert Tripadvisor dit zich ook en voert daarom geleidelijk een aantal kleine aanpassingen door om de betrouwbaarheid van de website te verhogen.

Groupon geschikt voor Hotels?

Na het enorme succes van Groupon, komen nu ook Facebook en Google met hun eigen group buying dienst. Veel restaurants en cafes maken gebruik van Groupon om meer gasten binnen te krijgen. Hotels lijken er echter minder enthousiast over. Hotelierfocus vroeg Jan Stuurman, Bart Blikman en Hugo Maat naar hun opinie over initiatieven als Groupon.

Hotels & Social Media: 3 Basis Tips voor Social Media

Hotels en Social Media. Genoeg congressen, bijeenkomsten, discussies en 'goeroes' met 'gouden tips' hoe met de nieuwe media de omzet te verhogen. In dit artikel 3 'Basis Tips' voor Hotels over Social Media: Offline Beginnen, Niet Uitbesteden en Directe Reserveringen.
video

Meer met Hotel Video Tours

Veel hotels presenteren tegenwoordig een video tour op hun eigen website of via youtube. Deze video's hebben vaak dezelfde vorm: een aantal shots van het hotel en rustgevende muziek op de achtergrond. Andere hotels proberen meer uit hun video tour te halen. We hebben een aantal interessante voorbeelden op een rijtje gezet.

Social Media: Geen Verkoopkanaal – Eline Gerdes

Eline Gerdes (Sales & Marketing Casa 400 Hotel) geeft haar visie op social media en vertelt hoe Casa 400 kanalen als Facebook, Twitter en Youtube inzet om nog beter met gasten te communiceren.

‘Gratis’ Advertenties op Hotelreserveringswebsites

Een nieuw wetenschappelijk onderzoek van het gerenommeerde Cornell University heeft wederom uitgewezen dat er een zogenaamd ‘billboard effect’ bestaat bij hotelreserveringswebites. Dit houdt in dat de aanwezigheid van een hotel op een hotelreserveringswebsite (bijv. Expedia) ook leidt tot meer rechtstreekse reserveringen.

Hotels van Accommodatie en Services, naar Experience

Door het centraal stellen van de experience voor de gast, in plaats van te denken in termen van accommodatie en service, kan een hotel zich beter onderscheiden van de concurrentie.

Creatieve, Inspirerende en Innovatieve Hotels

We hebben een lijst samengesteld van Nederlandse hotels en hotelketens die zich onderscheiden door innovaties, unieke concepten of creatieve marketing. Deze 'inspiratie lijst' zal continu worden bijgewerkt.

Google Analytics voor Hotels

Veel hotels gebruiken een programma als Google Analytics om de bezoeken aan hun website te meten. Maar gebeurt er ook wat met de bijgehouden statistieken?