7 Redenen om te Investeren in Loyaliteit van jouw Gasten

Waarom zijn loyale gasten zo waardevol voor jouw hotel? In deze post 7 redenen om te investeren in jouw netwerk van bestaande klanten. Kostenbesparingen, extra omzet en mond-tot mond reclame, wat wil je nog meer?

Onderzoek: Hotels laten omzet liggen met E-mail

Hotelierfocus heeft een onderzoek gedaan naar het beantwoorden van reserveringsaanvragen (per e-mail) door hotels. Uit het onderzoek onder 300 Nederlandse hotels, blijkt dat de hotels op verschillende aspecten omzet laten liggen. Zo zijn 5-sterren hotels vaak laat met reageren, doen 3 sterren hotels relatief weinig aan upselling en cross-selling en blijkt vrijwel geen enkel hotel een follow-up email te sturen.

Hoe hotels nog meer marktaandeel dreigen te verliezen

In het artikel “Hotels zitten niet in de Hotel Business” (januari 2011) werd al aangestipt dat concurrentie van hotels onder meer uit de hoek van de short-stay appartementen komt. Gisteren kwam de NOS met een rapportage over de populariteit van het boeken van een kamer in een particulier appartement in plaats van in een hotel. Airbnb.com, het grootste distributiekanaal van deze vorm van accommodatieverhuur, kwam daarnaast nog met een aantal opmerkelijke cijfers.

Blue Ocean Strategie: in welke oceaan zwemt u?

In 2005 publiceerden Kim en Mauborgne een van de populairste boeken over bedrijfsstrategieën: ‘Blue Ocean Strategy’. De basis van deze strategie is dat er door het bedrijf een nieuwe markt wordt gecreëerd (Blue Ocean) in plaats van in een reeds bestaande markt wordt geconcurreerd (Red Ocean).

Voor wie is jouw hotel website?

Om meer directe boekingen te realiseren zullen hotels continue hun website moeten verbeteren en eens in de zoveel tijd een compleet nieuwe website moeten lanceren met de nieuwste technieken. Maar hoe maak je de perfecte website voor jouw hotel? Allereerst is het cruciaal om te kijken voor wie je de website maakt!

Hotel Revenue Management – Opinie

Bart Blikman (General Manager Carlton President Hotel) en René Wildeman (General Manager Hotel Amsterdam - De Roode Leeuw) bespreken in dit artikel hoe ze revenue management toepassen in hun eigen hotel.

10 Hotel Marketing Vragen

Marketing is vaak het ondergeschoven kindje binnen het hotel. Marketing vormt echter de basis van elke organisatie en gaat veel verder dan het verzinnen van een leuke promotie of het adverteren in de buurtkrant. Hieronder tien (eigenlijk iets meer...) cruciale vragen die hotel marketeers moeten kunnen beantwoorden.

Hotel Marketing Must: Conversie Meten & Funnels

De trend van offline boekingen naar online boekingen heeft een bijkomend groot voordeel voor hotels: het boekingsproces is beter te meten en te analyseren. Hoteliers lopen echter enorm achter op dit gebied, terwijl OTA's als Booking.com meester zijn in het meten en analyseren van data en op basis daarvan vele extra reserveringen kunnen genereren...

Flexibiliteit: Winnen en verliezen van loyale gasten

Een van de makkelijkste manieren om de winstgevendheid van het hotel direct te kunnen beïnvloeden is het verlies van loyale gasten te beperken en de loyaliteit van gasten te winnen. Maar waar de meeste hotels en hotelketens bij loyaliteit meteen denken aan een puntensysteem (frequency points), laten genoeg onderzoeken zien dat punten nooit voldoende zijn om loyaliteit stimuleren. In dit artikel wordt beschreven hoe flexibiliteit en empowerment van het personeel wel kunnen bijdragen in het behouden en winnen van loyale gasten.

Een ‘Red Alert’ voor Hotel Revenue Managers?

Tripadvisor heeft een nieuw initiatief gelanceerd, waarbij voor consumenten zeer handig wordt ingespeeld op dynamic pricing / revenue management. Op Tingo.com kunnen nu hotel...