Online Marketing Update januari 2014

Dit artikel geeft een overzicht van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online hotel marketing. De toename van de digitale elite, de ontwikkelingen van Google, Facebook op het gebied van reizen, de introductie van Place Pins en de verbluffende cijfers van reviewwebsite TripAdvisor; het komt allemaal aan bod

Twitter als online reputatie tool, reisplanner en boekingssysteem

Uit onderzoeken blijkt dat steeds meer jongeren Twitter en Instagram gaan gebruiken en dat het gebruik van Facebook afneemt. De recente beursgang van Twitter levert het bedrijf ongeveer 1,6 miljard euro op. Op dit moment heeft het sociale netwerk ongeveer 230 miljoen maandelijkse gebruikers. Per dag versturen deze gebruikers meer dan 500 miljoen Tweets. Hoe kunnen hotels op een effectieve manier gebruik maken van dit populaire sociale netwerk?

Het Belang van Goede Fotografie

Uw website is van onschatbaar belang om potentiële gasten te interesseren in een verblijf in uw hotel. Hierbij zijn de foto’s op uw website cruciaal. Goede fotografie kan veel meer bezoekers converteren naar boekers en creëert tegelijk het juiste beeld van het hotel.

Hotels & Facebook: Meer Interactie

Het is gelukt om een groot aantal fans te creëren op Facebook. Maar hoe en wanneer zijn deze fans het beste te bereiken? Hoe kunnen hotels ervoor zorgen dat er meer interactie plaats vindt? LinchpinSEO onderzocht dit onder meer voor de reisbranche en kwam tot een aantal opmerkelijke conclusies.

De cirkel van invloed in Hotels

Bekend gevoel? Je hebt het idee dat het net niet lekker genoeg loopt in jouw hotel of jouw afdeling. Je haalt de omzetten niet, er zijn minder gasten, de service blijft echt al een tijdje achter maar ja, de economie werkt ook niet mee en het weer van de laatste weken was ook al niet best. Logisch dat het allemaal wat minder gaat. Toch?

Hotel Marketing Update November

Een korte hotel marketing update. Over het belang van een geoptimaliseerde vermelding op Yelp en Google+ Local en het vertalen van de website in meerdere talen.

Opinie Hotel Marketing Ontwikkelingen

Drie vragen over hotelmarketing ontwikkelingen aan drie hoteliers. Rene Wildeman (GM Hotel Amsterdam – De Roode Leeuw), Bart Blikman (GM Carlton President Hotel) en Lucy van Alphen (A-Sense Hospitality) geven hun opinie over recensiewidgets, mobile (apps) en besteding van het marketing budget.

Relevantie is Key in de E-mail Marketing Strategie van Hampshire Hotels

Hampshire Hotels maakte begin dit jaar een grote verandering door op het gebied van e-mailmarketing. De hotelgroep, bestaande uit 90 hotels in de Benelux, stond voor de uitdaging om de moordende concurrentie aan te gaan met andere ketens, maar ook met Online Travel Agencies (OTA’s). Hoe zorg je dat je opvalt, je onderscheidt en dat je nieuwsbrief uiteindelijk leidt tot meer omzet? Ewoud Frielink, E-Commerce Executive van Hampshire Hotels, geeft een kijkje in de keuken.

De ‘Service Recovery Paradox’

Defecten in de faciliteiten of fouten in de service zijn onoverkomelijk voor hotels. Geen enkel hospitality bedrijf kan foutloos opereren (‘zero defects’). Maar met een goede service recovery zullen gemaakte fouten echter minder snel leiden tot negatieve consequenties. Sterker nog, het maken van een fout, opgevolgd door een effectieve service recovery, kan zelfs hele positieve consequenties hebben.

Bartering – Handige ‘Tool’ voor Hotels

Bij een barter-overeenkomst betaalt het hotel haar leveranciers en/of andere stakeholders ‘in natura’ (hotelovernachtingen, vergaderarrangementen etc). Vooral in periodes met een lage bezettingsgraad, waarin de kamers / vergaderzalen toch niet zouden worden verhuurd, is een barter-overeenkomst een zeer aantrekkelijk alternatief. Bovendien draagt het ook bij aan een gezondere cashflow.