PREVIEW CASE STUDY. Anke Klumpers deed voor haar afstuderen onderzoek naar het gebruik van social media in de hospitality branche en de kansen hiervan voor Landgoed Duin & Kruidberg. Op basis van dit onderzoek schreef ze een social media beleid voor het hotel en maakte daarnaast een start met de uitvoering van het geschreven beleid. Voor Hotelierfocus.nl vertelt Anke Klumpers over haar afstudeeropdracht bij Landgoed Duin & Kruidberg.

LANDGOED DUIN & KRUIDBERG

Landgoed Duin & Kruidberg is een 4-sterren hotel- en conferentieoord, gevestigd in Santpoort-Noord, nabij Haarlem. Het landgoed beschikt over 75 hotelkamers, 5 authentieke stijlkamers, 9 moderne conferentiezalen, Michelin ster restaurant ‘De Vrienden van Jacob’ en de informele Brasserie & Loungebar ‘DenK’.

“Landgoed Duin & Kruidberg maakt op iedereen een onvergetelijke indruk. Juist omdat het landgoed zo indrukwekkend is, kan het mensen afschrikken.”

DE CASE

Anke Klumpers: “Landgoed Duin & Kruidberg maakt op iedereen een onvergetelijke indruk. Juist omdat het landgoed zo indrukwekkend is, kan het mensen afschrikken. Ze kennen het landgoed, maar durven er niet naar binnen, omdat ze denken dat het alleen toegankelijk is voor de ‘upper class’. Er bestaat een beeld dat alles ook erg duur zal zijn, terwijl dit zeker niet het geval is. In brasserie DenK kan iedereen voor een normale prijs een kopje koffie drinken of een lekkere salade eten. Het was daarom van belang om Landgoed Duin & Kruidberg laagdrempeliger en toegankelijker te maken. Daarnaast wilde het landgoed haar brand awareness vergroten. Social media zagen we als de geschikte media om beide doelstellingen te bereiken”.

Dit is de preview van de case study Social Media bij Landgoed Duin & Kruidberg. De volledige case study wordt vandaag (30 november) met de maandelijkse email update meegestuurd!

Foto: Lenka-Horavova / Shutterstock