De komende weken wordt aan de zoekresultaten en advertenties op Google een +1-knop toegevoegd, waarop gebruikers kunnen klikken om uw advertenties aan te bevelen aan vrienden en connecties. Google legt uit hoe de +1-knop kan werken voor een hotel.

De +1-knop werkt als volgt (door Google):
“Stel, u bent eigenaar van een hotel in Madrid. Bram heeft afgelopen zomer een heerlijke tijd gehad in uw hotel. Wanneer hij op Google een hotel zoekt voor zijn volgende vakantie naar Spanje terwijl hij is aangemeld bij zijn Google-account, krijgt hij uw link/advertentie te zien. Hij klikt op de +1-knop om de link/advertentie aan zijn contactpersonen aan te bevelen.

Wanneer Anne, een vriendin van Bram, plannen maakt voor een reis naar Spanje, meldt ze zich aan bij haar Google-account, voert ze een zoekopdracht uit en krijgt ze ook uw link/advertentie te zien, mét de gepersonaliseerde melding dat Bram deze een +1 heeft gegeven. Het feit dat Bram uw hotel aanraadt, helpt Anne besluiten waar ze wil overnachten tijdens haar reis.

U kunt de +1-knop zien als een manier voor liefhebbers van uw bedrijf om uw producten en/of diensten bij al hun vrienden en contactpersonen aan te bevelen. Door gebruikers persoonlijkere, relevantere advertenties te laten zien, zult u meer verkeer van hogere kwaliteit krijgen. U kunt de +1-knop ook aan uw site toevoegen om gebruikers de mogelijkheid te geven uw site tijdens hun bezoek een +1 te geven.”

Hoe ziet de +1 knop er uit?

Foto: dennizn / Shutterstock