Voor de jaarlijkse Dutch Hotel Award zijn nog 3 hotels in de race: Townhouse Hotel Maastricht, Postillion Hotel Bunnik en Casa 400 Hotel Amsterdam. Hans Vugts, een van de vaste panelleden van Hotelierfocus.nl én General Manager van het Casa 400 Hotel vertelt wat de deelname en de finaleplaats bij de Dutch Hotel Award met het hotel doet.

Wat was de motivatie om mee te doen aan de Dutch Hotel Award?
“Onze motivatie om mee te doen lag voornamelijk in het feit dat het een prijs voor het managementteam is. De afgelopen jaren waren we vooral bezig met de nieuwbouw en was er veel aandacht voor de architectuur en het concept. Maar wat het concept of het hotel tot een succes maakt, is natuurlijk het team dat er achter zit. We hebben een ontzettend enthousiast team bij Casa 400 en daarom wilde ik graag ook met het hele team voor deze prijs gaan.”

Wat voor invloed heeft het meedoen op het (management)team?
“Het is een enorme boost voor de teamspirit! Iedereen is bereid om nog een stap harder te lopen en er extra tijd in te stoppen. Maar de manier waarop we allemaal nu samenwerken is de echte Casa 400 manier en er is dus wat dat betreft weinig veranderd.”

“Het zou natuurlijk leuk zijn als we de prijs winnen, maar als we het niet winnen dan hebben we in ieder geval een hele leuke tijd gehad met elkaar.”

“Het zou natuurlijk leuk zijn als we de prijs winnen, maar als we het niet winnen dan hebben we in ieder geval een hele leuke tijd gehad met elkaar. We hebben er heel hard met z’n allen aan gewerkt en dat heeft ook absoluut intern al z’n vruchten afgeworpen. Zo hebben de 50 nieuwe medewerkers die elk jaar in mei beginnen voor de periode dat het hele gebouw als hotel wordt gebruikt, door deze verkiezing meteen alles meegemaakt. Ze zijn hierdoor ook erg close met het ‘oude’ team. En als we de award winnen, dan heeft het team dat zeker verdiend!”

Wat heeft Casa 400 tot de finale gebracht?

“Alle ideeën en input met betrekking tot deze ‘wedstrijd’ komt van het personeel zelf.”

“Ik denk omdat we een heel enthousiast team zijn en met veel jonge mensen werken. Het hele team heeft op een creatieve manier dingen voor elkaar kunnen krijgen. We hadden wel een extern bureau kunnen inhuren om mooie filmpjes te maken en een strategie te bepalen, maar ik vind het juist belangrijk dat het team het zelf doet. Dat maakt het ook authentiek. Alle ideeën en input met betrekking tot deze ‘wedstrijd’ komt van het personeel zelf.”

Wat voor een effect zal het winnen van de DHA hebben?
“Van de winnaars van de afgelopen jaren begreep ik al dat het winnen van zo’n award zeker positieve effecten heeft.  Het personeel zal natuurlijk trots zijn dat ze in een hotel werken, waar de award terecht is gekomen. Ook op nieuw personeel zal het vast aantrekkingskracht hebben. Daarnaast zal het winnende hotel ook goed in de picture komen bij gasten en bedrijven in de buurt. Dus ik verwacht zeker veel positieve effecten als we de award zouden winnen.”

Foto: Dmitry Kalinovsky / Shutterstock